A už je po Vianociach...

Autor: Michal Pigula | 26.12.2011 o 23:01 | (upravené 26.12.2011 o 23:15) Karma článku: 8,33 | Prečítané:  1406x

Aha, leták! Tohtoročné Vianoce som uzavrel stávku sám so sebou, bol som zvedavý, či napadne dosť snehu aspoň na to, aby zakryl zem, alebo či nás skôr stihnú prevalcovať papierové ponuky obchodných reťazcov. Momentálne ich máme v poštovej schránke toľko, že by sme nimi mohli vydláždiť cestu do kostola, kam ešte ľudia zvyknú chodiť na "štefanské" sväté omše. Aspoň by sa babkám tak nešmýkalo. No som si istý, že nejeden z nás by sa pri pohľade na zľavu zohol a leták zdvihol.

Zľavy sú úžasné. Ich vlastnosť vyhnať z ľudskej mysle aj posledné zvyšky sviatočnej príčetnosti je neuveriteľná. Vianoce sotva skončili, a nákupné listy sú už spísané a vložené do peňaženky s minimálne dvoma kreditkami. Som zástanca názoru, že Vianoce by mali byť každý deň.  Ale nemám na mysli konkrétne odbaľovanie darčekov pod stromčekom 24. decembra. Tak ako mojej sestre dokáže v ten večer rozžiariť oči bábika s umelým hlasom, tak dokáže dospelému rozžiariť oči pohľad na "ten plazmový televízor, ktorý sme chceli už dávno" (aj keď pod stromčekom si rozbalil novú LED telku). Zľava 40% na papieri veľkosti A3 škriabe oči, aj keby ste mali naozaj silné dioptrie.

Na koľko dní sme dokázali byť ľudskejšími a pozornejšími? Dva, alebo tri? Z tých 365 a štvrť, ktoré nám rok dáva k dispozícii, je to naozaj "úctyhodné"! Boh žehnaj tým, ktorým to vydrží dlhšie. No tento týždeň nákupné centrá otvoria svoje "vráta" a my, materialisticky a nenásytne zmýšľajúci ľudia sa do nich napcháme ako ovečky do košiara. Nakúpime tony vecí, ktoré nepotrebujeme. A koledníkov pre deti do Južného Sudánu sme si nevšimli, aj keď 5 minút stáli a spievali pred našim vchodom (možno sa mi zazdalo, že som niečo videl, keď som zaťahoval žalúzie). Verím, že by im 2 eurá pomohli viac ako nám naša nová mini LCD telka do kuchyne. A do spálne. A deťom do izby, aby dospelí mali súkromie.

Rozhodol som sa to nazvať post-Vianočným syndrómom. Keď sme už jeden druhému venovali dostatok lásky, a snáď aj nejaký ten hodnotný darček z predvianočnej nákupnej tlačenice, doprajme si po Vianociach aj my. Nie, nekupujme práčku pred Vianocami, kúpime ju vo výpredaji! A pri tom sa aj šťavnato pohádame so starším párom, ktorý má podobný úmysel. Ostal predsa už len posledný kus "práčky našich snov" a preto jeden zo zákazníkov musí odísť s dlhým nosom. A čaro Vianoc je fuč.

Dávam si záväzok, že post-Vianočnému nákupnému syndrómu nepodľahnem. Skúste tak urobiť so mnou! Nenechajme sa rozptýliť neodolateľnými ponukami v reklamách, ktoré nám ťahajú zrak všade naokolo. Inak sa podstata Vianoc a naša snaha o aspoň minimálnu zmenu v našich ubehaných životoch rozplynie ako peniaze, ktoré vyhodíme za kopu zbytočností.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?