reklama

Kúsok tepla na Sibíri

Tak toto nikto nečakal. Ani meteorológovia, ani cestári, ani šoféri, ani bezdomovci a ani obyčajní ľudia. Spomínam si na december, keď sme sa sťažovali na to, že tá naša slovenská zima vôbec ako zima nevyzerá. Nech sa nám páči, pre zmenu tu na Slovensku máme naozajstnú zimu - ruskú. Dnes mi chlad osobne ukázal svoju silu, práve keď som sa chystal na svoju poobedňajšiu kávu. V skrinke s potravinami, ktorú máme vetranú cez prieduch, mi priamo pred očami rozstrelilo fľaštičku so svätenou vodou, ktorú tam máme odloženú ešte od Troch Kráľov. Nevydržala tlak ľadu zvnútra a keď som zberal črepiny, napadlo mi, že tomuto mrazu už nič nie je sväté.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď sa prihodí prírodná katastrofa, zvyčajne netrvá dlho. Veľmi intenzívne zemetrasenie dokáže za pár minút zrovnať zo zemou celé mesto. Tsunami za sebou zanecháva skazu, ale po prvom údere trvá len pár minút, kým zastane a opadne. Vďaka Bohu, na Slovensku nám vďaka našej výhodnej (dajme tomu) polohe podobné pohromy nehrozia. No len málo z nás bolo pripravených na to, čo prišlo. Zima. Je všade, bez ohľadu na to, ako na seba navrstvíte oblečenie, stále trpí každý odkrytý kúsok pokožky.

Snažíme sa dopovať vitamínmi, ale pri štvrtkovom pokuse kúpiť si banán v obchodnom dome som zistil, že všetky boli vypredané na protest Gorila. Celkom ma to rozosmialo, ale našťastie máme aj iné druhy ovocia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o ten princíp. Je neskoro na prípravy, so zimou musíme zvádzať nerovný boj. Kým na to máme prostriedky, dá sa to. Trápi ma však osud tých, ktorí sú na boj so zimou sami. Rád by som si predstavil obraz z amerických filmov, kde sa partia bezdomovcov ohrieva pri horiacom bareli urpostred geta. U nás to tak, bohužiaľ, mnohokrát nie je. Pri prechádzke so psom sme videli v otvoroch kanálov trasúcich sa biedne oblečených ľudí a večer v správach narastajúce úmrtné štatistiky. Páči sa mi aktivita útulkov a niektorých médií, ktoré vyvíjajú snahu o zber a výdaj teplého ošatenia, termosiek a jedla. Potešil ma moment, keď som videl, že jeden rómsky spoluobčan kráča do školy v mojej starej bunde, ktorú dostal z dávky vyradeného oblečenia, ktorú sme s rodičmi dali dokopy. Ten pekný moment, keď ma "zahrialo pri srdci." Viem, že tento stav mysle človeka nezachráni pred podchladením, ale je to inšpirácia k tomu, aby sa pár ochotných zmobilizovalo a snažilo sa pomôcť ľuďom, ktorí nemajú strechu nad hlavou. Neviem, koľko táto chladná vojna s mrazom bude pokračovať, ale kým sa skončí, skúsme si viac navzájom pomáhať. Skúsme byť tolerantnejší na križovatkách, keď tomu pred nami zamrzne nafta a zabrzdí tak premávku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže - nahodiť úsmev, šál a rukavice a šup von pomôcť tým, ktorí to potrebujú (ak na to máte). Nech aj oni majú možnosť spoznať rozdiel medzi príjemným teplom a treskúcou zimou. A vy takto máte šancu zohriať sa dobrým pocitom zvnútra. Aspoň kým nepríde Aslan a nerozmrazí svojim dychom našu zmrznutú Narniu.

Michal Pigula

Michal Pigula

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, srdcom oddaný basketbalu, hlavou rozlietaný vo svete, nohami pevne stojaci na slovenskej pôde. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu