reklama

Načo voliť, keď môžeme strieľať gorily?

Smola. Už sa vezú ďalšie voľby. A to je dôvod, prečo sa tieto internetové stránky na dobu (ne)určitú menia na sofistikovanú bojovú arénu. Veľa dobrých argumentov proti množstvu zlých názorov a naopak. Od distingvovaných diskusií prechod k zúrivým kritikám. Vo väčšine sa opakujú heslá ako gorila, Matovič, banány, detektor a iné. Koľko ľudí, toľko názorov. A čo mladí ľudia? Ak to čítajú (a mnoho z nich to už prestáva baviť), uznávam ich. Ak patria k väčšine, ktorá sa o dianie nezaujíma, tak je veľká šanca, že robia jednu vec. Strieľajú gorily na Facebooku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Táto fenomenálna hra moju facebook-ovú nástenku začala napĺňať v synchróne s tým, ako protestujúci proti Gorile napĺňali námestia.

"Užívateľ XY v parlamente vystrieľal 25 goríl." Dostalo ma to a klikol som na "páči sa mi to". Zrazu mi vyskočilo ďalších 10 okien, kde moji kamaráti vystrieľali 30, 40 a viac goríl. To už boli výkony!

Už som si išiel zastrieľať a vyskúšať herný interfejs, keď vtom prišla pošta. A čo nevidím? Dlhoočakávané zoznamy volebných kandidátov. V duchu som si premietol posledné blogy, ktoré som tu čítal a automaticky som preskákal niekoľko strán tých gigantických novín vo formáte A3 (recyklovaný papier, snáď). O strany, ktoré na Slovensku pokladáme za "stálice" som veľmi nezavadil, hľadal som stranu s pekným názvom, alebo logom. Na moje veľké potešenie je ich dostatok! Menšia dilema prišla pri voľbe "zelených", pretože máme na výber až z dvoch strán. Asi oprášim detské vyčítanky, aby som si vybral správne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náš Kraj, Zmena Zdola, Strana +1 Hlas - celkom pôsobivé názvy, musím priznať. Ale ak si predstavím, že som mladý človek, ktorého má niečo presvedčiť a má si vybrať zo strán, ktoré mu nič nehovoria a z ľudí, ktorých mená mu nie sú z médií známe tak...Asi namiesto volieb naozaj ostane radšej doma strieľať gorily.

Udalosti posledných týždňov upriamili zraky mladých voličov na konkrétnych politických činiteľov, ktorí mútia vodu. Ospravedlňte ma, že do tejto skupiny rátam aj Noru Mojsejovú, no medzi mladými je dosť populárna, už len preto, že je terčom vtipov oveľa viac ako ostatní kandidáti č. 1. Množstvo mojich kamarátov ju (ne)chtiac propaguje zdieľaním jej videí, kde vyjadruje svoje politické názory a plány (spôsobom jej vlastným). Mnohokrát som v poslednom čase počul názor, že ak zvolíme Mojsejovú do politiky, aspoň bude zábava (viac už nie, prosím). Ak si správne spomínam na sčítanie ľudu u našich západných susedov a štatistický nárast obyvateľov Jedi v českej populácii...Aj oni to vzali ako žart, však? Veď nie je ťažké zaškrtnúť to "správne" políčko. A ak na svete existuje krajina, kde motyka strieľa, tak je to určite Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sa skúste sa vžiť do kože mladých, ktorí nemajú potuchy koho voliť. Výber menu je totiž veľký, od chutných banánov až k zvädnutému šalátu. Je jednoduché nechať to tak a neriešiť to, nechať rozhodnutie na starších a skúsenejších. Poprípade si z toho vystreliť a zvoliť niekoho/niečo úplne bez pointy. Ja osobne si dám tú námahu vybrať si to menšie zlo pre Slovensko. Snáď je to perspektívnejšia voľba ako ostať sedieť doma a strieľať do pohybujúcich sa goríl.

Michal Pigula

Michal Pigula

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, srdcom oddaný basketbalu, hlavou rozlietaný vo svete, nohami pevne stojaci na slovenskej pôde. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu